2015. december 6., vasárnap

Palacsinta



Szerintem abban egyetérthetünk, hogy palacsinta nélkül nem élet az élet :-). Így anno nekifeküdtem ennek a projektnek is. És a végeredmény maga a tökéletes élményt adó palacsinta lett! Ez a recept alkalmas édes, sós, és a csúsztatott verzióhoz is. Mindössze a sütéshez kellett beszereznem teflon bevonatú palacsintasütőt, mert ha nem akartam olajban tocsogó, vagy folyton leragadadó végeredményt a klasszikus sütőben, akkor bizony be kellett ruháznom (én kettőt is vettem, mert türelmetlen vagyok)
Jó dobálást!

Hozzávalók:
20 dkg finomliszt
20 dkg durumliszt
1 kiskanál só
Kb. 1 liter szénsavas ásványvíz
½ dl olaj a tésztába + 1/2 dl a sütéshez

Habverővel a lisztet, a sót, az olajat az ásványvizet palacsintatészta sűrűségűre keverjük. (Ez annyit tesz, hogy olyan sima és sűrűségű legyen, mint egy vizes alapú falfesték) Egy fél óráig állni hagyjuk, hogy a liszt megduzzadjon. Ezután - ha kívánja - még egy kevés vízzel hígítjuk, majd a kikent palacsintasütőben közepes lángon kisütjük. Érdemes földobással megfordítani, mert könnyen elszakad, megtörik. A megsült palacsintákat egymás tetejére kupacoljuk, a végén pedig néhány percre folpackkal szorosan letakarjuk, így a gőz teljesen fölpuhítja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése